‘De Tussentijd’ inspirerend boek

1 juli 2010 om 00:00 Nieuws

Het boek is opgebouwd rond de thema’s ‘vertragen’ (bewust worden), verstillen (bewust zijn) en verstaan (bewust verdergaan), de fasen in de tussentijd - een niet vast omlijnde tijd in je leven.

,,Kort of lang, bewust worden helpt je vooruit” MAARN - Tijdens een geanimeerde en interactieve bijeenkomst op landgoed ‘t Stort in Maarn is het boek ‘De Tussentijd, route naar verbindend leiderschap’ van Debbie Molhuizen - oprichter van het daar gevestigde bedrijf de Tussentijd - gepresenteerd. ‘Verbinden’ daar gaat het boek over, het oogt fris door de kleuren, de beelden en de typografische opmaak.

door Monique José Timmermans

Molhuizen over het schrijven van het boek: ,, Wat verrassend kloppend was met de door mij bedachte theorie, is dat iedereen een tussentijd in zijn of haar leven kent. We zijn ons dat niet allemaal bewust en ik wens dan ook dat meer mensen zich bewust worden van deze in mijn beleving inspirerende periode in je leven. De openheid van de geïnterviewden en betrokkenen van het boek hebben mij geraakt. Het is voor mij een bevestiging dat op het moment dat wij als mens kwetsbaar kunnen zijn, er een enorme kracht vrijkomt. Ik ben alle geïnterviewden dan ook dankbaar dat zij het aandurfden zichzelf bloot te geven.”

Levensechte verhalen dus van onder anderen Ceasar Zuiderwijk (drummer Golden Earing) en Hans van Wolde (patron-cuisinier), maar ook van minder bekende bestuurders, ondernemers en inspirators. Uit de tien interviews met leiders blijkt dat tussentijd efficiency oplevert en een weg is naar werkelijk verbindend leiderschap. Buiten de beschreven fasen bevat het boek een onderzoek naar verbindend leiderschap en tien tips.

Verbindende speed date

Om het boek in de praktijk te ervaren nam actrice Joanie van der Sande de aanwezigen tijdens de boekpresentatie mee in een speed date sketch. ,,Erg leuk en pakkend gedaan”, is de algemene reactie hierop. ,,Er was geen ontkomen aan om het boek te leren kennen en de verbinding met anderen aan te gaan door elkaar diep in de ogen te kijken.”

De opbouw van het boek maakt het mogelijk door het boek te wandelen. ,,Je kunt overal beginnen en geboeid raken door wat de geïnterviewden, de theorie of de beelden je zeggen. De reden waarom ontwerper Ruben Steeman (Buro RuSt, Amsterdam) en ik hiervoor gekozen hebben, is dat wij de lezer willen inspireren zijn eigen weg te bewandelen, waarbij het delen van ieders verhaal bijdraagt aan het groeiproces onderweg. De opmaak straalt voor mij speelsheid én verdieping uit en die gaan wat mij betreft prima samen.”

Debbie Molhuizen kreeg uit handen van Ineke Hogema van Uitgeverij Ten Have onderdeel Business Spiritualiteit het eerste exemplaar. ,,De boekpresentatie zal ik niet snel vergeten. Wat ik zo bijzonder vond, is dat iedereen er was om mij, de Tussentijd en het boek een warm hart toe te dragen. De verbinding, waarover het boek gaat, was die middag voor mij en vele anderen voelbaar.”

uHet boek is uitgegeven door Uitgeverij Ten Have en via www.detussentijd.nu verkrijgbaar. Prijs €24,90.

advertentie
advertentie