Afbeelding
RBT Heuvelrug en Vallei

Heuvelrug komt met online vakantiecampagne

16 juli 2020 om 10:54 Recreatie

HEUVELRUG Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei komt met een online vakantiecampagne om de mooie en bijzondere plekken van de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei te laten zien. Aanleiding voor de actie is de coronacrisis, waardoor veel mensen er dit jaar voor kiezen om tijdens de zomervakantie in Nederland te blijven. Met de campagne #opdeheuvelrug hoopt het RBT enthousiasme voor Nederland uit te stralen en aan te sporen. Op 18 juli gaat de actie van start.

Het RBT is in deze fase rondom de huidige coronacrisis terughoudend in promotie van de regio naar buiten toe. De campagne richt zich dan ook vooral op inwoners, bezoekers die verblijven in de regio en dagbezoekers uit de provincie Utrecht en de Randstad. Wethouder Sander Jansen uit Zeist: ,,Dat zijn groepen mensen die hier al zijn of waarvan we weten dat de kans groot is dat ze deze zomer gewoon naar onze mooie Heuvelrug komen. Door hen goed te informeren kunnen we de mensen spreiden over het hele gebied en zorgen we dat ondernemers goed kunnen draaien. Dit helpt de ondernemers en de vele mensen die werkzaam zijn in deze sector zo goed mogelijk uit de crisis te komen.”

RIVM RICHTLIJNEN Binnen de huidige richtlijnen vanuit het RIVM hoopt het RBT mensen te laten genieten van een onbezorgde en fijne tijd op de Heuvelrug. Directeur van het RBT Michiel van der Schaaf vertelt daarvoor: ,,Je kunt hierbij denken aan locaties met tijdsloten of die door hun ligging minder druk zijn. Maar ook fiets- en wandelroutes over brede paden die van de drukte af gaan, bijvoorbeeld vanuit het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug naar de flanken waar meer ruimte is zoals in de Gelderse Vallei”.

LOKAAL Campagne #opdeheuvelrug gaat niet alleen om het verbeteren van de toeristische sector, maar is ook gericht op lokale stads- en dorpscentra. Van der Schaaf van het RBT: ,,Het aanbod van lokale partijen is belangrijk voor onze regio. Niet alleen voor de leefbaarheid voor de inwoners maar ook als basis voor een goed toeristisch-recreatief product. Daarom willen we samen met de ondernemersverenigingen en gemeentes er alles aan doen om juist nu ook deze partijen extra te ondersteunen. Onder meer door het grote bereik van onze online communicatiemiddelen in te zetten.”

De vakantiecampagne is onderdeel van het Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021. Dat plan werd vorige week gepresenteerd en heeft als doel om de toeristische sector er weer bovenop te krijgen, nadat deze zo hard geraakt werd door de coronacrisis.

advertentie
advertentie