Eerste Heuvelrug Winterkriebels succes

3 november 2011 om 00:00 Nieuws

DRIEBERGEN - Afgelopen vrijdag werd voor het eerst de Heuvelrug Winterkriebels gehouden. Een initiatief van Rogier de Mol en Jakob Drost waarbij Driebergse ondernemers en particulieren elkaar troffen op een bijzonder winterevenement.

Organisatie denkt al aan Lentekriebels

door Wesley Bekker

Belangstellenden konden een zogenaamd ‘Pakketje Driebergen’ samenstellen, een kerstpakket. Zestien ondernemers uit Driebergen vormden in de oude houtzagerij achter De Mol Dranken Specialist een markt. De ondernemers presenteerden er hun eigen kerstgerelateerde producten waaruit de aanwezigen eventueel later op de avond hun kerstpakketten konden samenstellen.

Op de markt stonden ook verschillende wijnleveranciers waar men verschillende wijnen kon proeven en bestellen. Ook waren er vele versnaperingen, workshops en een optreden van Ray Klaassen uit het eerste seizoen van The Voice of Holland.

Met een opkomst van meer dan 130 aanwezigen was de eerste editie van Heuvelrug Winterkriebels gelijk een daverend succes, vindt initiatiefnemer Rogier de Mol. ,,Dit is heel goed voor een eerste keer, voorzichtig kijken we al naar een volgend evenement. We denken bijvoorbeeld aan Lentekriebels. We krijgen veel positieve reacties maar er kunnen ook dingen beter. We moeten wel uitkijken dat het niet te groot wordt natuurlijk.’’

Het meest bijzondere moment volgde tegen het einde van de avond toen er een veiling was waarvan een groot gedeelte van de opbrengst naar Kika (Kinderen kankervrij) zou gaan. Twee waardebonnen voor kookworkshops bij Well Done, een ritje in een Ferrari en een scooter leverden, onder bezielende leiding van de voorzitter van de Ondernemingsvereniging Driebergen Han Roeten, samen voor Kika uiteindelijk €2600,- op.

De Mol was blij verrast met de opbrengst. ,,Van tevoren had ik ingezet op ongeveer €2000,- als je dan €600,- extra kan ophalen dan is dat een fantastisch resultaat.’’

Henk Kwant wist de pot het meeste te spekken. Hij had €1550,- over voor de scooter die geveild werd. Kwant sloeg twee vliegen in één klap. ,,Ik bood natuurlijk mee voor het goede doel maar mijn zoon van zeventien kan wel een scooter gebruiken en ook mijn vrouw vind het leuk om erop te rijden. Ons bedrijf sponsort ook veel goede doelen en dus vind ik het een prachtige combinatie.’’

Rien Schimmel, ambassadeur van Kika, was blij met het bedrag. ,,Dit is geweldig. Een onderzoek kost ons zo’n €100.000,- per jaar maar enorm grote donaties zijn voor ons een zeldzaamheid. Deze €2600,- is ons net zoveel waard als iemand die tienduizenden euro’s schenkt. We gooien alles in een grote pot en daar kunnen we ons werk mee doen.’’

Schimmel zag vooral veel plezier tijdens het evenement wat hem erg aansprak. ,,Ik hou van dit soort initiatieven. Je proeft hier een hele kwalitatieve, positieve sfeer, men heeft het gezellig met elkaar en dat is belangrijk. Dat willen wij bij Kika ook uitstralen. Want een kind kan nog zo ziek worden van een chemotherapie maar als het zich weer beter voelt is het net zo vrolijk, gezellig en irritant als elk ander kind.’’

advertentie
advertentie