Afbeelding
Marc Satijn

SV Changeant wil netwerkplatform worden

2 december 2018 om 06:55 lokaal

DOORN Veel drank, feesten en ontgroeningen; het zijn onderdelen waar studentenverenigingen om bekend staan. Ook de studentenvereniging van de Doornse TMO Fashion Business School, SV Changeant, kenmerkt zich hierdoor. Een beeld waar vicevoorzitter Robbert Leusink graag van af wil. Hij wil dat Changeant een netwerkplatform wordt voor de modebranche.

Marc Satijn

,,Studentenverenigingen staat al jarenlang voor drinken en vrienden maken. Dat kan goed zijn, maar het slaat eigenlijk nergens op. Wij zijn een onderdeel van een Business School, waarbij het gaat om netwerken", vertelt de 21-jarige Leusink. Daarom wil hij zakelijke aspect van de vereniging beter neerzetten. ,,Zie ons als een studievereniging mét ontgroening." Om lid te zijn van SV Changeant, moet je daadwerkelijk een opleiding volgen binnen het TMO. Op dit moment zitten er volgens Leusink ongeveer 600 studenten binnen het instituut, waarvan circa 50 tot 60 procent aangesloten zit bij de studentenvereniging.

PLATFORM Leusink wil met SV Changeant een 'voor de branche erkend netwerkplatform worden'. Mede daarom heeft hij ook plaatsgenomen binnen de commissie 'Fashion Business Club', een commissie binnen de vereniging die dit andere beeld van de vereniging moet gaan verwezenlijken. ,,Wij hopen dat als een modebedrijf bijvoorbeeld stagiaires zoekt, ze straks ons contacten. Maar om die status te krijgen, hebben wij veel tijd nodig. Wij moeten onszelf bewijzen met een beperkt budget", aldus de vicevoorzitter, die met deze cultuurverandering hoopt dat ook de studenten die nu niets hebben met de vereniging toch door Changeant worden aangetrokken.

STREETWEAR Woensdag was de aftrap van het eerste netwerkevent; 'Urbanism'. ,,Hierbij stond streetwear centraal. Hier hebben wij voor gekozen, aangezien er binnen de opleiding zelf weinig aandacht aan dit modebeeld wordt gegeven. School houdt zich aan een bepaald curriculum, terwijl streetwear steeds groter wordt", aldus Leusink. ,,Onze events zullen dus vooral een extra toevoeging geven op het bestaande curriculum van de TMO."

AANTAL Het doel van de netwerkevents is simpel: succesvolle mensen en ondernemers die komen spreken. ,,Onze leden vinden dit vaak heel inspirerend. Het is jammer dan we nog geen grote locatie hiervoor hebben, want het liefste zou ik een evenement organiseren waar 1000 mensen naar toe kunnen komen." Om de doelen te realiseren wil Leusink graag de samenwerking opzoeken met (lokale) ondernemers. ,,Ik denk dat wij veel waarde kunnen toevoegen, door bijvoorbeeld evenementen lokaal te organiseren."

Of de studenten na de imagowijziging het bier en feesten links laten liggen? Dat denkt Leusink niet. ,,Maar wij hopen zo meer inhoud te bieden voor de leden van Changeant."

advertentie
advertentie