Winkeliers WDC vol inspiratie

6 mei 2010 om 00:00 Nieuws

Het winkelcollectief is onderdeel van de Federatie Doornse Ondernemers, maar richt zich specifiek op de winkeliers in Doorn. ,,Na vier jaar waren we toe aan nieuw bloed en nieuwe ideeën in de commissie. Het aantal deelnemende winkeliers is de afgelopen maanden gegroeid van 23 naar 37. Daar zijn we heel blij mee, maar daardoor ging de werkdruk in de commissie ook omhoog’’, vertelt Wilfred Greup van Deco Home. ,,Vandaar dat wij er bij zijn gekomen’’, vult Arjen Venema van De Zwarte Lantaarn Herenmode hem aan terwijl hij naar Ed Mantel van Mantel Schoenmode wijst.

Grote plannen voor activiteiten en nieuwe leden DOORN - Winkel Collectief Doorn (WCD) is klaar voor de toekomst. Met de komst van twee nieuwe bestuursleden en een speciale rode-loper-actie voor Moederdag bruist de bestuurscommissie van energie.

door Emma-Jane Tolenaar

,,Eigenlijk zijn we een soort evenementencommissie bestaande uit winkeliers’’, gaat Annette Leeuwis, bestuurslid en eigenaresse van Just Ann Womens Wear, verder. ,,We versieren het dorp en zijn actief bezig met verschillende activiteiten en feestdagen.’’ Zo werd het dorp voor Koninginnedag versierd met rood-wit-blauwe vlaggen, die na de Giro worden vervangen door oranje WK-vlaggen. ,,Ook plaatsen we bloembakken om het centrum op te fleuren’’, vertelt Greup. ,,We willen dat mensen zich welkom voelen.’’ Als snel vallen de overige bestuursleden hem bij met slogans als: ‘Doorn, het kloppend hart van de Heuvelrug’, ‘Gastvrij Doorn’ en ‘Doorn, het bruisend winkelhart’.

Moederdag

Voor Moederdag heeft het WCD een speciale rode-loper-actie om mensen welkom te heten in Doorn. Op 8 mei gaat bij 37 winkels in Doorn letterlijk en figuurlijk de rode loper uit. ,,Elke winkel heet zijn klanten op zijn eigen manier welkom: cadeautjes, kortingen of een speciale moederdagtaart’’, vertelt Fernand Vrauwdeunt van Fernand’s Hairstyling. Daarnaast krijgen de klanten van de deelnemende winkels een week lang een gratis actiebon bij hun aankopen. Leeuwis vult aan: ,,Deze bonnen kunnen op de inzamelpunten ingeleverd worden. Vervolgens worden er twee moeders als winnaars getrokken. Zij winnen een verwendag voor twee personen bij de Zwaluwhoeve. Vier andere moeders winnen een cadeaubon.’’

,,Dat de bonnenactie een groot succes is, werd laatst weer bevestigd’’, vertelt Leeuwis. ,,Ik stond voor de winkel te praten met Wilfred, toen er twee vrouwen op ons afkwamen. Eén van de vrouwen begon meteen te vertellen: ‘Ik heb vorig jaar de moederdagactie gewonnen en ik was er zo blij mee! Ik ben laatst met een vriendin naar de Zwaluwhoeve geweest en het was heerlijk, helemaal super!’”

Naast de moederdagactie is het WCD al weer druk bezig om nieuwe ideeën te verzinnen. Vlagen van inspiratie vliegen over tafel. Greup: ,,We gaan de rode-loper-actie in juni herhalen en we zijn bezig voor Vaderdag. Zelfs over Sinterklaas wordt al weer druk nagedacht.’’

advertentie
advertentie