Bewegend beeld voor MKB

31 juli 2008 om 00:00 Nieuws

,,Ik ben begonnen met een uitgebreide inventarisatie van de mogelijkheden op dit gebied en heb voor de begeleiding contact gezocht met Innovatief Businessconcept in Utrecht. Vervolgens ben ik begonnen met het schrijven van een uitgebreid bedrijfsplan”, vertelt Lehman. ,,Als u op visite bent waar ook de tv aanstaat is het moeilijk om een gesprek te voeren. De verleiding om naar de tv te kijken is te groot. De tv zal continu uw aandacht opeisen. Dit is de kracht waar mijn bedrijf Rubicom-Narrowcasting Networks gebruik van maakt”, aldus Lehman.

DOORN - Ferrie Lehman (42) is altijd al bezig geweest met alles wat met beeld en geluid te maken heeft. In de zomer van 2006 is hij gaan denken over een mogelijkheid om een eigen bedrijf op te starten. Bij verschillende grote winkelketens kwam hij platte beeldschermen tegen waarop allerlei mededelingen en berichten voor klanten te lezen waren. Waarom zou ik niet iets kunnen bedenken waardoor dit concept ook toegankelijk gaat worden voor het midden- en kleinbedrijf?, vroeg Lehman zich af.

door Rob Verbraak

Narrowcasting is een netwerk van LCD-schermen welke individueel aangestuurd worden, waardoor de boodschappen op het scherm toegespitst zijn op de specifieke locatie van het scherm. ,,Mijn uiteindelijke doel is het realiseren en ook exploiteren van een narrowcasting netwerk gericht op het MKB. Door rekening te houden met de locatie waar het scherm komt te hangen en dus ook het publiek aldaar kan men direct een bepaalde doelgroep bereiken, door andere bedrijven op dat scherm te laten adverteren die elkaar aanvullen”, vervolgt Lehman. Een voorbeeld hoe het in de praktijk kan gaan: het scherm op een camping zou door restaurants in de omgeving gebruikt kunnen worden om te adverteren. Met narrowcasting is het dus mogelijk om op meerdere manieren een boodschap of informatie te tonen. Dit kan met bewegende beelden, maar ook met een stilstaand logo of tekst.

,,Als er door een klant interesse wordt getoond, maak ik eerst een afspraak om te onderzoeken wat de klant precies wil en zijn intenties met het beeldscherm. Vervolgens wordt het scherm compleet geïnstalleerd, waarbij er wel een internet verbinding aanwezig moet zijn. De klant hoeft het scherm niet te kopen, maar betaalt in de vorm van een abonnement waarvan de kosten stukken lager zijn dan het adverteren op andere manieren. De wijzigingen van de teksten op het scherm en aanvullingen worden compleet verzorgd. De klant hoeft nergens naar om te kijken”, besluit Lehman.

uInformatie over Rubicom Narrowcasting is te verkrijgen bij Ferrie Lehman, tel. 06-27093889 of via Ferrie@Rubicom-narrowcastingnetworks.nl.

advertentie
advertentie