Bureau de Baas stelt orde op zaken

Nieuws

‘U hebt het gevoel in steeds dezelfde valkuilen te vallen en achter uzelf aan te lopen. U zou graag willen dat uw archief op orde was en u alles in één keer kon vinden. Maar uw bureau is een chaos. Hoge stapels documenten. Dan kunt u sinds enkele maanden de hulp inroepen van Bureau de Baas.’ Met deze woorden vat Slob haar bedrijf samen. Slob heeft naast haar werk als secretaresse ook gewerkt als medewerker patiëntenvoorlichting bij een groot algemeen ziekenhuis. Daar heeft ze een geheel nieuwe afdeling patienteninformatie opgezet. Hierdoor kreeg zij een goed inzicht in het analyseren, begeleiden en beheren van informatiestromen. Slob:,,Voordat ik mijn eigen bedrijf oprichtte heb ik eerst afgetast of er behoefte aan was. Dat was er zeker. Er zijn ontzettend veel mensen, zeker in de detailhandel, die het zo druk hebben met het runnen van hun bedrijf dat er niet veel tijd meer overblijft voor de administratie. Door mijn opleiding en werk heb ik heel veel ervaring met het praktisch inrichten van een werkplek.’’

AMERONGEN Sinds enkele maanden heeft Els Slob haar eigen bedrijf. Werkzaam geweest als directie-bestuurssecretaresse en office manager weet ze als geen ander dat een opgeruimde werkplek tijdwinst geeft en rust. Met haar bedrijfje wil zij mensen helpen orde op zake te stellen.

door Marjan van den Dorpe

Knelpunten

Slob brengt een secretariaat of administratie op orde en geeft advies bij het opstarten van een administratie. ,,Ik breng structuur aan in de dagelijkse informatiestroom (via internet of op papier); organiseer het bureau en de kasten; leg een archiefsysteem aan en geef ondersteuning bij time management. Als iemand bij mij komt dan probeer ik tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek van ongeveer één uur de wensen, knelpunten en doelen helder te krijgen. Daarna stel ik een schriftelijk plan van aanpak op en maak een offerte. Na de overeenkomst plannen we uren en ga ik aan de slag. Dat kan letterlijk zijn dat ik elk papiertje samen met de klant doorneem en beslis of het weg kan of in een archief opgeborgen moet worden. Na dit alles is er tijd voor een evaluatie en eventuele vervolgafspraken. Het kan zijn dat ik af en toe naar de klant ga om alles bij te werken. Mijn werkzaamheden richt ik vooral op het bedrijfsleven maar in speciale gevallen help ik ook een particulier.”

Bureau de Baas is te vinden aan de Tabakslaan 18. telefoon: 06-38 71 98 73; e-mail: info@bureaudebaas.nl of op de website: www.bureaudebaas.nl.

advertentie
advertentie
Afbeelding
Droogte geselt museumpark Huis Doorn 16 uur geleden
Afbeelding
Cultuur snuiven tijdens Kastelentocht van De Stichtse Aanspanning 20 uur geleden
PREMIUM
Afbeelding
Duurzaamheid en monumenten (1): ‘Buitenplaatsen zijn vaak zelfvoorzienend’ 7 aug, 07:30
Afbeelding
Maarnse Marion Buijink exposeert in het Rietveldpaviljoen 6 aug, 07:30
PREMIUM
Afbeelding
Amerongen in teken van Vuelta 5 aug, 07:30
PREMIUM
Afbeelding
Barbara Brouwer stopt met goud als international: ‘Op het hoogtepunt gestopt’ 4 aug, 07:30
Afbeelding
Veiligheidsregio: ‘Verhoogd risico op natuurbrand’ 3 aug, 18:04