Nieuwe frisdrank voor het goede doel

Nieuws

DRIEBERGEN - Het Heuvelrugfonds heeft opnieuw een manier gevonden om een lokaal goed doel te steunen. Het fonds is met frisdrankfabrikant Oggu een partnership overeengekomen en promoot de verkoop van een nieuwe frisdrank. De netto opbrengst van deze actie wordt geheel besteed aan het project 'Historische moestuin van Bartiméus', één van de projecten van het Heuvelrugfonds. Het bijzondere aan de frisdrank is dat die behalve lekker ook biologisch is, dus goed voor mens en natuur, en daarmee geheel in overeenstemming met de doelstelling van het fonds.

door Katka Kolmas

Oggu en het Heuvelrugfonds zijn een partnership overeengekomen. Beide partijen streven naar een betere leefomgeving en een drankje als Oggu kan daaraan bijdragen. Oggu is een nieuwe frisdrank met een eenvoudige filosofie: "gewoon lekker, 100% biologisch, beter voor jou en de mensen om je heen". Van elke verkochte fles Oggu wordt een bepaald percentage besteed aan het moestuinproject. De actie wordt mogelijk gemaakt door Oggu in samenwerking met C1000 Verberne.

Het Heuvelrugfonds zet zich sinds 2008 in om de leefomgeving van mens, dier en natuur in de Utrechtse Heuvelrug te verbeteren. Samen met vier andere bestuursleden ondersteunt voorzitter Edwin van Veluw allerlei lokale projecten die hulp behoeven. Het projectportfolio is zeer divers, van de financiering van een bankje in de Kaapse Bossen, het faciliteren van bijeenkomsten tussen kinderen en ouderen middels gezamenlijke activiteiten, tot het zelf de handen uit de mouwen steken bij de renovatie van de bestrating op kinderboerderij 't Woelige Nest.

De historische moestuin is een initiatief van de Stichting Bartiméus. Deze moestuin biedt de cliënten van Bartiméus de mogelijkheid om de natuur van dicht bij te beleven en daarin zinvol bezig te zijn. Daarnaast is met de moestuin een stuk historie in ere hersteld. Het Heuvelrugfonds steunt de tuin financieel uit de opbrengst van de Heuvelrugwijn en nu dus ook uit de opbrengst van frisdrank Oggu (beide te koop bij de C1000). Voor de moestuin draagt het Heuvelrugfonds bij aan de aanschaf van enkele basisbehoeften, zoals banken, tafels en schaduwplekken.

De frisdrankflessen met het hippe etiket zijn al zo'n drie maanden te koop bij de C1000, maar alleen in de maand februari gaat een deel van de opbrengst naar het Heuvelrugfonds en via hen naar de historische moestuin. De nieuwe frisdrank past heel goed in het biologische assortiment waar volgens George Verberne van C1000 steeds meer vraag naar is. Zijn winkel verkoopt inmiddels rond de duizend biologische artikelen. De nieuwe frisdrank staat tussen de andere frisdranken in de schappen. Ter introductie is er tot 1 maart 2012 de actie 2+1 gratis. De 3e fles (van een halve liter) kan bij de kassa worden verkregen.

Voor meer informatie en bestellingen van de frisdrank, kijk op de website van het fonds: www.heuvelrugfonds.nl.

advertentie
Afbeelding
Lokaal nieuws blijft op peil ondanks hogere energie- en papierprijzen 6 uur geleden
PREMIUM
Afbeelding
In korte tijd veel hulp voor Irpin: ‘Iedereen zet zich in voor de wederopbouw’ 10 uur geleden
Afbeelding
Welkom Aan Tafel: een zomerse proeverij thuis 30 jun, 16:00
Afbeelding
Peer Kalk uit Doorn strijdt met waterstofboot in Monaco om de wereldtitel 30 jun, 13:31
Afbeelding
Win een mooie prijs met je zomerfoto 30 jun, 11:45
PREMIUM
Afbeelding
Maarn op weg naar duurzame wijken 30 jun, 07:30
Afbeelding
Open tuin bij Hindersteyn 29 jun, 16:49