Afbeelding
Ondernemer

3 presentatietips voor lokale ondernemer

11 juni 2021 om 14:57 Partnercontent

Sinds de coronacrisis zijn klanten vaker geneigd om te kopen bij lokale ondernemers. Dit is een fijne ontwikkeling voor kleine en lokale ondernemers die het moeilijk hebben. En natuurlijk iets om erin te houden.

Maar hoe zorg jij er als lokale ondernemer voor dat klanten ook na de crisis bij jou blijven komen? Vele factoren kunnen hierbij van belang zijn. Net dat stukje extra service bieden dat je online niet ervaart. Het aanbieden van streekproducten. Ook presentatie speelt een grote rol. Een aantal tips voor de presentatie van je winkel of onderneming lees je hieronder.

Mobiele presentatiewand met huisstijlontwerp

Een presentatiewand is een frame waar je een bedrukt doek omheen spant. Je kunt de wand multifunctioneel inzetten. Zo kun je de wand in je winkel of kantoor neerzetten of meenemen naar een beurs of evenement. De doeken kun je ook los bestellen. Dit geeft je de kans om met elke aanbieding of seizoen van prints te wisselen. De doeken kun je full color bedrukken met een eigen (huisstijl) ontwerp. De wand verplaats je heel gemakkelijk in de koffer waar het in geleverd wordt. Je kunt de presentatiewand eventueel ook als scheidingswand gebruiken.

Extraatje weggeven

Het is altijd leuk om een cadeautje te krijgen, toch? Door een relatiegeschenk weg te geven geef je de klant een reden om vaker bij je terug te komen. Daarnaast bouw je er merkbekendheid mee op. Laat bijvoorbeeld polsbandjes bedrukken met jouw logo en geef deze weg bij elke aankoop. Andere voorbeelden van voordelige relatiegeschenken zijn pennen, frisbees en speelkaarten.

Laat voorbijgangers zien dat je (weer) open bent!

Nu alles weer geopend is wil je natuurlijk gezien worden. Vlaggen, raamstickers en stoepborden zijn slechts enkele voorbeelden waarmee je zichtbaarheid creëert.  Daarnaast laat je een stukje branding zien. Klanten die jouw logo een volgende keer voorbij zien komen zullen je meteen herkennen.

Reageer op online reviews

Ben jij te vinden op Google? Of ben je aangesloten bij een andere organisaties waar jouw klanten feedback kunnen achterlaten? Houd deze dan goed in de gaten en reageer hierop als dat nodig is. Als consumenten op zoek gaan naar een specifiek product, zoeken ze vaak reviews op. Dit is dus een belangrijk visitekaartje van jouw organisatie! Denk er daarnaast ook aan om jouw openingstijden te updaten!

advertentie
advertentie