TelServ Amersfoort wordt operator in Zwitserland

11 mei 2014 om 00:00 Ondernemend

Het telecommunicatiebedrijf TelServ uit Amersfoort heeft in Zwitserland de status verkregen van operator. Voor de telecombusiness een zeldzame gebeurtenis.

Volgens de directie bewijst TelServ daarmee zijn sterke positie in de markt. Met de overname van de Zwitserse interconnect met ‘full operator licentie’ is sprake van een strategische uitbreiding van het dienstenpakket. In de nabije toekomst richt het telecommunicatiebedrijf zich in meer landen op het verwerven van de operator-status.

Met de overname van de interconnect is het voor TelServ nu mogelijk om in Zwitserland rechtstreeks shared cost nummers te leveren en te verkopen, evenals geografische nummers, freephone nummers en premium rate nummers. “Dit heeft grote voordelen,” zo vertelt Vincent Peek, CEO van TelServ. “Voor Zwitserse nummers bestaat nu geen tussenschakel meer. Onze klanten kopen rechtstreeks in bij de bron. We kunnen daardoor de beste condities bieden aan ons wereldwijde klantenbestand. Denk daarbij aan nog betere uitbetalingen, rechtstreekse koppeling van de nummers en rechtstreekse billing.”

“We zijn er erg trots op deze service nu aan onze klanten te kunnen bieden”, zegt CCO Marco Dunhof, mede-eigenaar van TelServ. “We hebben hiervoor een grote investering moeten doen, maar we zien dit als een belangrijke stap naar de toekomst.” Volgens Dunhof lag de focus dit jaar al op het contracteren van operators en resellers overal ter wereld. “Met een eigen businessstand reizen we langs 14 verschillende internationale beurzen om daar onze nieuwe klanten te ontmoeten. Dat we nu ook deze nieuwe diensten in ons portfolio hebben, biedt extra perspectief voor onze klanten. We sluiten het zeker niet uit om dit jaar nog andere operators over te nemen.”

TelServ is een van de grootste leveranciers van telecomdiensten zoals geografische nummers, Premium Rate nummers, Shared cost nummers en freephone (0800-nummers) in meer dan 140 landen. TelServ is vorig jaar genomineerd voor een High Growth Award en voor een Global Carrier Award vanwege extensieve groei en het voeren van slimme campagnes.

advertentie
advertentie