Afbeelding
Foto: Pixabay

Top webtrends, die je niet uit het oog mag verliezen

18 februari 2022 om 08:31 Partnercontent

Als je vaker bezig bent met het bouwen van websites of als je de ontwikkeling van de verschillende websites aan het volgen bent, zal je merken dat online trends zich elk jaar weer in rap tempo opvolgen.

Wat enkele weken terug nog de aandacht trok van je doelgroep hoeft nu niet meer zo te zijn. Het is dus wel belangrijk om de ontwikkelingen te volgen met betrekking tot webtrends, want als je niet of niet op tijd daarop inspeelt loop je de kans om achter de feiten te rennen. In deze blog meer over de top webtrends, die je zeker niet uit het oog mag verliezen.

Automatisering van marketingkanalen 

Vooral op het gebied van B2B marketing zal je merken, dat er steeds vaker wordt gewerkt aan de verdere automatisering van marketingkanalen. De automatisering van deze kanalen zorgt er namelijk voor, dat processen binnen een onderneming efficiënter worden.

De customer journey en klantbeleving worden hiermee verder geoptimaliseerd. Hierdoor kun je als ondernemer ook verwachten, dat het aantal conversies omhoog zal gaan. Dit is natuurlijk iets wat elke ondernemer voor ogen heeft. Vandaar men steed meer waarde hecht aan de automatisering van de verschillende marketingkanalen waar het bedrijf gebruik van maakt.

Er wordt veel meer gebruik gemaakt van Instagram en Linkedin 

Een andere interessante web trend is dat bedrijven steeds vaker overstappen naar sociale mediakanalen als Instagram en Linkedin. Facebook is vaak genoeg niet meer de eerste keus van ondernemers. Linkedin en Instagram zijn in de lift en bieden marketeer steeds meer advertentiemogelijkheden.

Waar men vroeger misschien sportweddenschappen voor online casino’s zou promoten via Facebook, zal men nu eerder kiezen voor Instagram. Als men professionals wil bereiken kan het ook best een Linkedin advertentie worden.

Er wordt waarde gehecht aan de mening van professionals

Consumenten zijn zich ervan bewust, dat een ieder zijn of haar mening op het internet kan geven over een bepaalde product en of dienst. Echter is niet alles wat gezegd wordt ook correct. Consumenten gaan dus ook niet blindelings meer in op wat er door een ieder wordt gezegd.

Ze hechten wel waarde aan wat professionals te vertellen hebben over een product of dienst. Deze nieuwe webtrend kan ook wel onder de noemer ‘influencer marketing’ geplaatst worden. Deze vorm van marketing wordt vaak gebruikt voor de realisatie van B2C en B2B doeleinden, dus in de relatie bedrijf en consument alsook bedrijf en bedrijf.

Influencer marketing heeft onder andere betrekking op het schrijven van blogs of delen van vakbladen om een product of dienst te promoten door wat over te vertellen of te schrijven. Het houden van webinars behoort dus ook tot een van de vormen van influencer marketing.

Deze vorm van marketing werkt wel want het straalt niet alleen professionaliteit uit. Ook wat verteld wordt komt niet zomaar van iemand, maar meestal van professionals of ervaringsdeskundigen.

Dus,

Op het gebied van online marketing zijn er verschillende webtrends waarmee je rekening dient te houden bij het uitzetten van je marketingstrategie. Je kunt ervoor kiezen om mensen je product te laten promoten via bijvoorbeeld influencer marketing. Je kunt ook ervoor kiezen om advertenties te plaatsen op bijvoorbeeld Instagram en Linkedin. 

advertentie
advertentie