Afbeelding
Nationale Grote Clubactie

Clubs uit Utrechtse Heuvelrug halen 42.828 euro op met Grote Clubactie

3 december 2021 om 09:00 Overig

HEUVELRUG 350.000 verkopers zetten zich de afgelopen maanden in om loten te verkopen tijdens de Grote Clubactie. In Utrechtse Heuvelrug haalden verenigingen in totaal 42.828 euro op. Landelijk deden 5.267 verenigingen mee met de Grote Clubactie. Samen haalden zij ruim 10,7 miljoen euro - 1,2 miljoen meer dan vorig jaar - op door bijna 3,6 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records en de online verkoop steeg enorm.

Dit jaar deden in Utrechtse Heuvelrug de volgende clubs mee en zij haalden de volgende bedragen op. Hiervan gaat 80 procent naar de club: 

Driebergen-Rijsenburg: FC Driebergen 6153 euro, ckv Dalto 5352 euro, CVLO Dalto 3018 euro, R.C. The Pink Panthers-Driebergen 2589 euro, Driebergen MHC Shinty 1812 euro, Stichts Mannenkoor 600 euro, Shantykoor De Driemasters 450 euro, Winkeltheater 339 euro, B.V. Blue Arrows 243 euro, Opstreek 18 euro.
Doorn: DEV Doorn 4947 euro, Scouting Thorheimgroep 3405 euro, Sportvereniging Unitas 1590 euro, Manege Lis Hartel 1395 euro, KCDoorn 1041 euro, Ponyclub de Laar 279 euro.
Leersum: V.V.- HDS 3867 euro, Tennisvereniging Larsheim 1092 euro.
Amerongen: Door Vriendschap Sterk Amerongen 2901 euro, Korfbalvereniging Hemur Enge 873 euro, Sportvereniging Amerongen 234 euro.
Maarn: LTV Maarn 405 euro.
Maarsbergen: Gympleasure Overberg 225 euro.

ONLINE VERKOOP Volgens Frank Molkenboer, directeur van de Grote Clubactie, is de online verkoop leuker en slimmer geworden. ,,Leden gebruiken hun eigen verkooppagina die eenvoudig is te bereiken via een QR-code. Dit geeft verenigingen een veel groter bereik. Via een appje kun je nu ook je tante aan de andere kant van Nederland vragen bij te dragen aan jouw club.”

Veel leden gaan nog gewoon langs de deur, en dat blijft een belangrijke manier van werven, stelt Molkenboer. ,,Maar veel tieners sturen liever een WhatsAppbericht naar familie en vrienden of posten hun verkooplink op social media.” Ook voor de clubs heeft de digitalisering een groot voordeel. ,,In voorgaande edities kostte het invoeren en verwerken van loten veel tijd. Het gaat nu allemaal automatisch, waardoor het veel gemakkelijker is om mee te doen.”

OPBRENGSTEN Met de opbrengsten van de Grote Clubactie krijgen verenigingen een boost. Ze kunnen bijvoorbeeld nieuwe trainingsmaterialen kopen, een jeugdkamp organiseren of het clubhuis opknappen. Iedere club heeft zo zijn eigen doel.  

advertentie
advertentie