29 januari 2014 om 00:00 Nieuws

Ondernemers in de prijzen

HEUVELRUG – ‘Ongelooflijk trots’ is Theo Deur van Deur Financiële Diensten uit Leersum op zijn verkiezing tot Ondernemer van het Jaar 2013 in de gemeente Utrechtse Heuvelrug. En ook de Amerongse Brasserie ’t Hoekie is blij dat hun broodjes zo in de smaak vallen dat ze in cultuurhuis Pléiade in Doorn de prijs voor Startende Ondernemer van het jaar 2013 in ontvangst mochten nemen.

door: Monique José Timmermans

Tijdens het avondvullend programma luisterden zo’n tweehonderd ondernemers naar de speech van burgemeester Frits Naafs. Hij benadrukte het belang van sociaal economische duurzaamheid. Met de toeristische campagne die recent van start is gegaan, hoopt Naafs meer toeristen naar Heuvelrug te trekken. ,,We liggen zo dichtbij de Randstad, dat biedt kansen.” Het campagnethema ‘Vinden, verrassen en verbinden’ geeft voor ondernemers en winkeliers volop mogelijkheden. Verbinden kunnen ondernemers ook door lid te worden van een van de ondernemers- en winkeliersverenigingen. ,,Samen maakt sterker en wat je aandacht geeft groeit.”

Dat ‘Waanzinnige plannen’ best uitvoerbaar zijn, liet Marcel van Driel de zaal ervaren tijdens een lezing. Het maken van plannen blijft de motor voor vooruitgang.

En dan ging het tijdens de avond uiteindelijk om de prijsuitreiking. Een jury/commissie bestaande uit 8 leden, waaronder gemeente en de diverse ondernemersverenigingen uit de verschillende dorpen heeft uit 120 voordrachten per categorie 3 nominaties geselecteerd. Criteria waarop de voordrachten werden beoordeeld zijn: Verrassende verbindingen, Meetbaarheid/inhoud van de samenwerking, Bijdrage aan het lokaal economisch klimaat en Toegankelijkheid / bereikbaarheid / activiteit / product. De winnaar is gekozen door bijna 2300 stemmers via de website.

De strijd om de titel Startende Ondernemer was een nek aan nek race, waarbij de creativiteit met naald en draad van Leersumse Naaicafé ZigZag en de Full Package Designers uit Driebergen net naast de eerste prijs grepen.

In de categorie Ondernemer van het Jaar eindigden De Mol drankenspecialist, slijterij in Driebergen en het Maarnse Van den Berg Concept Design & Printmedia ongeveer gelijk. De campagne van Deur Financiële Diensten heeft zijn vruchten afgeworpen. ,,Het is voor ons de bevestiging dat wij een goed netwerk hebben”, vertelt Theo Deur na afloop. ,,Onze samenwerking met vereniging heeft zich terugbetaald. We staan al 30 jaar bekend als een sociaal commercieel bedrijf. Geld verdienen is belangrijk, maar wel op een acceptabele manier. Tijd en geld dat beschikbaar is, zetten we graag in voor goede doelen en verenigingen. Daarmee bouwen we een relatie op waarbij wederzijds geven en ontvangen het uitgangspunt is. Die filosofie geldt voor mij, maar ook voor onze medewerkers.”

advertentie
advertentie