Ondernemend Heuvelrug: Blikvanger van Expo printing

4 oktober 2012 om 00:00 Ondernemend

Van beurswanden tot autobelettering, van spandoeken en vlaggen tot parkeerbordjes en van product/prijskaartjes voor stellingen tot bedrijfskleding. Er wordt geprint op papier, stickerfolie, verschillende soorten kunststof, plaatmaterialen of textiel.

LEERSUM - De grote machines bij Expoprinting doen rustig hun werk. Millimeter voor millimeter rollen grote doeken van de XL printer. Het eindproduct is bestemd voor buitenreclame, beursaankleding of als blikvanger in een kantoor, showroom, receptie of huiskamer. ,,De mogelijkheden zijn bijna oneindig”, vertelt eigenaar Hans van der Werff. De slogan ‘wij maken reclame’ zegt waar het bedrijf voor staat: visuele communicatie in mobiele en vaste systemen van heel groot tot klein(er).

Hierbij wordt gebruik gemaakt van verschillende printtechnieken die de beste kwaliteit garanderen. Hoogwaardige XL fotoprints, buitenkwaliteit printwerk of textiel bedrukt met de sublimatietechniek, waarbij de inkt in het weefsel wordt gebrand in plaats van erop geprint. Klanten komen overal vandaan, het varieert volgens Van der Werff van kleine middenstanders tot grote multinationals

In juli is Expoprinting vanuit Amersfoort verhuisd naar de Maarsbergseweg 25 in Leersum, vlak bij de rotonde. De voormalige ijzerwarenfabriek heeft een nieuwe eigenaar en Expoprinting is de eerste huurder in het complex. Van der Werff werkt er samen met collega Henri Nap. Laatstgenoemde is expert op het gebied van de productie, daar waar Van der Werff zich meer bezighoudt met de verkoop en montage.

Met de ervaring van Nap is het tevens mogelijk om de klant vanaf het eerste idee te begeleiden tot en met het eindproduct. ,,Zo kunnen we het DTP-werk uit handen nemen, maar het kant en klaar aanleveren van een printbaar bestand is ook mogelijk.” Expoprinting beoordeelt dan het document op de kwaliteit. ,,Met name voor het beeldmateriaal is het belangrijk dat het haarscherp is en de kleurprofielen kloppen. Wij controleren dat voordat we tot printen overgaan. We willen een kwalitatief hoogwaardig product afleveren.”

En daar zit volgens Van der Werff het verschil met sommige andere bedrijven, die meer op volume en prijs concurreren. Materiaalkeuze - zowel van de te printen ondergrond als van het frame - bepaalt daarnaast een groot deel van de uitstraling van de reclameuiting. Expoprinting kan de verschillen laten zien, de klant maakt uiteraard de uiteindelijke keuze.

Tenslotte brengt Hans van der Werff nog een aspect van het bedrijf naar voren. Het bedrukken van kleding bijvoorbeeld voor sportteams of bedrijfstenue.

Geopend op maandag-vrijdag van 08.30-18.30 uur. T. 0343 456 003 of www.expoprinting.nl.

advertentie
advertentie