Winkelcentrum De Sluis bloeit

12 mei 2011 om 00:00 Voorpagina

DRIEBERGEN - Het bevrijdingsfeest van vorige week, met oud-Hollandse spellen voor alle basisschoolkinderen van Driebergen, georganiseerd door de ondernemersvereniging van winkelcentrum De Sluis, is een teken dat De Sluis levendiger is dan ooit.

Bevrijdingsfeest met spellen erg geslaagd

door Katka Kolmas

Het bevrijdingsdagfeest vormt, wat de winkeliers betreft, de opmaat voor meer evenementen en attracties waarmee ze het winkelcentrum willen verlevendigen. De ondernemersvereniging waarin bijna alle winkeliers van het plein zich hebben verenigd, heeft veel plannen voor de toekomst. In de zomer staat een ‘boerenweek’ met diverse activiteiten gepland en ook met de Kerst willen ze groot uitpakken. Het lijkt erop dat deze aanpak effect sorteert: het winkelcentrum trekt, zeker sinds de opening van de C1000 Verberne, aanzienlijk meer bezoekers. Nu ook de laatste twee winkelpanden zijn verhuurd, zien alle winkeliers de toekomst zonnig tegemoet.

Het winkelcentrum werd in oktober 2006 opgeschrikt door een grote brand in een videotheek. Het winkelpand brandde volledig uit en heeft met korte onderbrekingen meer dan vier jaar leeggestaan. Sinds kort is daar nu de 2Wielerspecialist gevestigd en onlangs is ook de laatste nog vrijstaande winkel verhuurd aan dierenspeciaalzaak DierPlezier. Beide winkels zijn in handen van jonge, enthousiaste ondernemers met grootste plannen. Penningmeester van de ondernemersvereniging, slager Peter van Alphen, is blij met deze uitbreiding van het winkelaanbod in het winkelcentrum waar hij zelf al 25 jaar is gevestigd.

Pluspunt

,,Een gevarieerd winkelaanbod is een pluspunt en het is goed dat er jonge mensen zijn bijgekomen. Die voelen goed aan wat er leeft in de nog steeds jonge wijk Hoenderdaal, waar de meeste van onze klanten vandaan komen, en ze hebben leuke plannen. We zitten als vereniging weer op één lijn en dat werpt vruchten af. Het is eigenlijk wel bijzonder dat wij het als winkelcentrum zo goed doen in deze tijd van crisis”, vertelt Van Alphen.

,,De komst van de C1000 deed de zaak natuurlijk al veel goed, die winkel trekt nieuwe klandizie en eigenaar George Verberne doet veel aan sponsoring in de wijk. De verhuurder van het winkelcentrum wil ook graag met ons meedenken en investeert nu bijvoorbeeld in een nieuwe aankleding van het plein. De winkels krijgen nieuwe kleuren en wij overwegen als winkeliers om de beplanting daarop af te stemmen. Ik zie in elk geval de toekomst positief in”, besluit Van Alphen enthousiast.

advertentie
advertentie