Hendra en Tertia Huyser van de Kleurenwaaier.
Hendra en Tertia Huyser van de Kleurenwaaier. Gizella Komondy

Kleurenwaaier zoekt creatieve oplossingen: ‘Het was super leuk en super druk’

28 maart 2021 om 07:00 Zakelijk

MAARSBERGEN Tijdens de coronacrisis spelen Tertia en Hendra Huyser van de Kleurenwaaier in Maarsbergen creatief in op de omstandigheden om te voldoen aan de wensen van de klanten. ,,Wel hebben we het contact en plezier met de klanten in de winkel gemist.”

Tertia: ,,In de eerste lockdown veranderden mensen zolderkamers in werkkamers. Anderen hadden ineens tijd om te klussen. We hebben verfmachines waarmee we alle merken verf in de winkel mengen en direct kunnen leveren, waaronder exclusieve merken als Little Green en Farrow & Ball. We kregen veel (aan)vragen via email en ook de twee telefoonlijnen waren continu bezet. Het was een uitdaging om de juiste kleuren te adviseren via de mail of de telefoon.”

Hendra: ,,Toen in de tweede lockdown de niet-essentiële winkels sloten, konden klanten bij ons verf op bestelling laten mengen en afhalen. Er is op heel wat afgeschilderd. De verfmachines draaiden overuren! Mensen gingen volop schilderen in en om het huis.”

VERFDRIVE-THRU De zussen bedachten steeds creatieve oplossingen en zochten mogelijkheden om de klanten service te bieden. De Kleurenwaaier heeft ook een webshop met een ‘click & collect’ systeem. ,,We moesten gestructureerd werken en bestellingen klaar zetten. Om het afhalen soepel te laten verlopen, organiseerden we een ‘verfdrive-thru’ met instructies op een groot spandoek.”

,,Het was super leuk en super druk! Klanten die voorheen verf kochten in de bouwmarkten, hebben nu ervaren dat wij niet duurder zijn dan grote doe-het-zelfketens. Daarnaast bieden we service, denken altijd mee en blijven onze klanten steeds verrassen! Het was in de winkel een heerlijke, grote chaos omdat we geen klanten in de winkel kregen en we de boel de boel lieten. Na een enorme opruimsessie, wat schilderen en een paar veranderingen, was de winkel weer klaar om klanten te ontvangen.”

LEERZAAM Finalist worden bij de Ondernemer van het Jaarverkiezing, vonden Tertia en Hendra erg leerzaam. ,,Om goed te pitchen, moesten we nadenken over wat we voor onze klanten betekenen. De verkiezingen hebben ons ook veel publiciteit opgeleverd in het dorp en klanten vonden het leuk om op ons te stemmen.”

,,We zijn blij dat klanten op afspraak weer in de winkel gordijnen, behang en vloeren uit kunnen zoeken en dat we weer bij klanten thuis adviseren. Brainstormen met mensen over hun interieur of een passend kleuradvies, daar ligt onze passie.” Tertia en Herda ontzorgen hun klanten door service te bieden en altijd mee te denken. ,,Klanten kunnen zelf online een afspraak inplannen via de website. We hopen dat iedereen snel weer spontaan binnen kan komen voor inspiratie en de nieuwste woontrends.”

De Ondernemer van het Jaarverkiezing Utrechtse Heuvelrug op 24 maart 2020 ging door de coronamaatregelen niet door. Het feest werd nog een paar keer verzet maar uiteindelijk ging het hele feest niet door. Daarom zijn alle negen finalisten tot winnaar uitgeroepen. In een serie verhalen komen alle finalisten aan bod bij De Kaap/Stichtse Courant. Joke van Grootveld, namens de organisatie: ,,Zo zetten we ze allemaal nog één keer in de spotlights.”

advertentie
advertentie